streda 3. augusta 2011

Zeleninová polievočka s obláčikmi

Moja obľúbená :-)

Prísady podľa chuti:
mrkva
petržlen
zemiaky
konzerva hrášku
petrzlenova vnat
trošku oleja
soľ

K obláčikom:
vajíčko, detská krupica


 
Pracovný postup:
Mrkvu s petržlenom a zemiakmi očistíme a narežeme na drobné kocky. V hrnci rozpálime olej, pridáme pripravenú zeleninu + hrášok a necháme pod pokrievkou podusiť chvíľu. Podlejeme vodou, osolíme a pridáme narezanú petržlenovú vňať. Kto má radšej korenistejšie polievky, môže si pridať štipku korenia podľa vlastnej chuti. Necháme všetko spolu zovrieť a uvariť domäkka.

V miske vymiešame vajíčko s detskou krupicou tak, aby sme dostali hustú hmotu. Pred odstavením polievky zo sporáka do nej túto zmes natrháme a približne 5 minút necháme uvariť vo vriacej polievke.

Môj typ: pri bezlepkovej verzii obláčikov sa minie trochu viac krupice. Rovnako, varené obláčiky sa často rozpadávajú, nie všetky sa podarí uvariť do celistvých obláčikov. Ja som ich preto varila v zvlášť hrnci vo vriacej vode (za použitia sitka:). Asi 1/3 hmoty sa mi úplne porozpadávala, takže išla mimo. Zvyšok sa vydaril a šiel do polievky.. tak ako je to vidieť aj na obrázku.


Polievočka je teraz hotová - dobrú chuť prajem. 




Žiadne komentáre: